יום ראשון, 1 באפריל 2012

מאסטר שף


האמת? אני לא רואה תוכניות ריאליטי.
האח הגדול, כוכב נולד, המרוץ למיליון, THE VOICE, הישרדות, לרדת בגדול וכו' , את כולם אני מכירה דרך העיתונות, האינטרנט ושיחות עם חברים, אבל איני נוהגת לצפות באף אחת מהתוכניות הללו.
יש רק תוכנית אחת אשר לכדה את תשומת לבי והיא כמובן "מאסטר שף". לא פספסתי אף פרק. ממש צופה אדוקה. ולמה? אולי כי אני חולמת להיות מאסטר שף בעצמי...

תמיד אהבתי לבשל. אני אוהבת לראות את המועמדים ב"מאסטר שף"  מספרים על האהבה שלהם לבישול, כמה שלווה הבישול נותן להם, כמה הם מאושרים לבשל עבור אחרים, איך המזון מקשר בין אנשים, כיצד הארוחה המשפחתית היא הבסיס לקשר המשפחתי... מדהים בעיניי כמה עוצמה יש לאוכל.
אצלנו בבית היה רק אוכל "אמיתי", מבושל. אנחנו לא היינו ילדים של מזון קפוא או פסטה ושניצל. התבשילים תמיד היו על בסיס הרבה ירקות, עוף, בשר וקטניות.  סבתא שלי בישלה מדהים ואני מוצאת את עצמי משחזרת כל הזמן מתכונים שלה. מה שהיה הכי נפלא בבישול שלה הוא היעדר תבלינים חזקים. רוב התבשילים שלה תובלו במעט מלח ופלפל ולעיתים גם לימון טרי, כמעט ולא השתמשה בתבלינים נוספים. ממנה למדתי שכאשר משתמשים בתבלינים כל כך בסיסיים, חשוב ששילובי חומרי הגלם יהיו נכונים ושיהיה חומר גלם דומיננטי מבחינת טעמו.

יש לי כמובן המון ספרי בישול (שאני בקושי מעיינת בהם). הכיף הכי גדול שלי הוא "לאלתר" במטבח, להשתמש ברכיבים שיש לי ולהגיע לטעמים שאני אוהבת.
דוגמאות מתוך המתכונים שלי



כל החושים מעורבים בבישול –

שמיעה – אין רחש נפלא יותר מה – "סססססס" של הבצל המיטגן בסיר

ריח -  אין ניחוח מגרה יותר מתבשילי קדירה הממלאים את הבית חום

טעם – כפית אחת ממאכל מוכר יכול להזכיר לי את הילדות ולהחזיר אותי אחורנית בזמן

ראיה -  לדעתי אין מראה מרהיב יותר מהצבעים החיים של סלט ירקות עשיר

מגע -  אחת החוויות היותר עוצמתיות שעברתי הייתה במרכז "נא לגעת", בה אכלתי במסעדה המדמה את עולמם של העיוורים. שם הבנתי את המקום של מגע באוכל.

הרבה אנשים אומרים לי "כל מה שטעים לא בריא" ואני לא מסכימה איתם. אני מבשלת בריא מאוד והפלא ופלא – טעים! 

החיך שלנו התרגל זה שנים רבות למזון עתיר נתרן, עתיר שומן רווי ועתיר סוכרים, ונראה לי שכולנו צריכים לחזור קצת אחורנית בזמן, לטעמים הפשוטים, העדינים והבסיסיים. המזון יכול להיות טעים מאוד ובריא כאשר משתמשים בחומרי הגלם המתאימים.

ולראיה – אתם מוזמנים לנסות מתכונים שלי (וגם לשתף איך יצא..)
מתכונים בריאים

לאחרונה עברתי קורס שפים ל"רו-פוד" (Raw Food) ובו למדתי כיצד להגביר את צריכת המזון החי בתפריט היומי שלי. כעת אני מוסמכת להעביר את הידע שלי הלאה  J   לקריאת הכתבה

אז מה אתם אומרים? להגיש מועמדות למאסטר שף 3...?

 עד לפעם הבאה, רק בריאות!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה