יום רביעי, 15 בפברואר 2012

לאכול, לאהוב, ללמוד

התואר הראשון נראה כל כך רחוק ומאז עברתי הרבה – חתונה, סטאז', תואר שני, לידה...  אבל בכל פעם כשאני נתקלת בתמונה מהעבר, מיד עולה בי חיוך ואני נזכרת בסיפור שמאחורי התמונה כאילו התרחש אתמול.
תל-חי, המכללה השוכנת על צלע הר וממנה (בימים טובים) אפשר לראות את פסגת החרמון, זהו המקום בו למדתי על תזונה נכונה, חברות מהי וכמובן גם תרמודינאמיקה (כי איך דיאטנים יכולים לעבוד בלי הידע החשוב הזה..?)
כמה כיף ומרגיע ללמוד למבחנים על גדות הנחל , לצאת בשבתות היפות לטיולים רגליים באזור וכמובן בחורף, להיות לפני כולם בחרמון. כל יום הרגשתי כאילו אני בנופש בצימר בצפון. בעצם, באמת חייתי בצימר בצפון.. שנים מדהימות.

איזה כיף ללמוד על גדות הנחל


נזכרתי בתקופתי כסטודנטית כיון שלאחרונה אני מטפלת בקבוצת סטודנטים שמרגישים שהם אוכלים בצורה לא מאוזנת. חלקם בעודף משקל, חלקם ממש לא, אבל רובם – אכן אוכלים לא מאוזן ולא בריא. או כמו שאחד מהם מספר לי –
"קם בבוקר, שותה שוקו, הולך לאוניברסיטה. בשעה 12:00 רעב מת. הולך ל"מנזה" קונה בגט עם שניצל או פיתה עם שווארמה. ממשיך ללמוד ומוצא את עצמי על סף עילפון בשעה 18 בערך, אבל אני חייב להישאר לתרגול. אז אני קופץ למכונה וקונה במבה או ביסלי וגם פסק-זמן לקפה. בשעה 21 אני סוף סוף מגיע הביתה ובא לי כבר ארוחה חמה. אז אני עושה פתיתים או פסטה. אין לי זמן לבשל, ואין יותר מדי אופציות באוניברסיטה. מה את עשית כשהיית סטודנטית..?"
שאלה טובה.
גם לנו היו ימים ארוכים מאוד, שהתחילו ב- 8 בבוקר והסתיימו ב 19-20 בערב. לא פשוט. לפעמים, כשהיה "חלון" בין השיעורים, היינו מנצלים את הזמן לחזור לדירה ולאכול ארוחה חמה. אבל מצב כזה היה די נדיר. כל מי שלמד איתי בתקופה ההיא, ודאי זוכר את "קופסת הבוקר" הקבועה שלי – קורנפלקס מדגנים מלאים עם גרנולה, מעט אגוזי מלך ויוגורט. לארוחת צהריים היו מספר אופציות: כריכים  או קופסה עם אוכל מבושל (זה הזמן להתוודות ולהודות לכל המעבדות עם המקררים בהם שמרתי את קופסת האוכל שלי)  או האופציה שפחות אהבתי – ארוחה בקפיטריה (כי גלון השמן במטבח היה מתרוקן מדי יום...). בכל יום לקחתי גם שקית עם ירקות ופירות (לרוב פירות יבשים). לפעמים היו חטיפים, לפעמים היו ממתקים, אבל אף פעם הם לא החליפו ארוחה מזינה! (כנראה שזו ההשפעה של לימודי התזונה J)
כשלמדנו למבחנים ביחד, היה לנו נוהל – מי שמארחת את שאר קבוצת הלמידה היא האחראית להזנה. בשלב מסויים, ה"הזנה" הפכה להיות החלק המרכזי ביותר של קבוצת הלמידה. כל אחת רצתה להפגין את כישוריה הקולינאריים, וכך תמיד זכינו לאוכל מעולה. ומבושל ! המאכלים הנהדרים שהכנו אז מלווים אותי עד היום -  החומוס הביתי של ליהיא, הלחמניות של רותם, עוגת הגזר של יפית ועוד ועוד. אגב, כשאוכלים טוב, גם לומדים טוב – מבטיחה לכם.

התור שלי להפגין את כישוריי הקולינאריים...

אז מספר טיפים לכל הסטודנטים –
1.      השתדלו כי בכל ארוחה יהיה מרכיב חלבוני. פסטה או פתיתים זו אינה ארוחה מאוזנת. לפסטה אפשר להוסיף בולונז מבשר או טונה. פתיתים יכולים להוות תוספת לחזה עוף או שניצל סויה או ירקות מוקפצים עם טופו.
2.      קחו ללימודים ירקות חיים ופירות.
3.      עברו לדגנים מלאים – לחם מקמח מלא, פסטה ופתיתים מקמח מלא, קוסקוס מלא. משביע יותר וטעים לא פחות.
4.      קחו למבחנים פירות יבשים, שקדים ואגוזים – גם ישפר את הריכוז וגם יתרום לאכילה מאוזנת.
5.      תפסו את תקופת הלימודים בהנאה, הפיגו לחצים באמצעות פעילות גופנית (גם לרקוד = פעילות גופנית..)

ועד לפעם הבאה- רק בריאות!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה